Skip to main content
Home » Rehabilitering » Storfornøyd med Ustekveikja
Rehabilitering

Storfornøyd med Ustekveikja

Foto: Getty Images

Sameiet Jeløy Fjordterrasse har stort sett benyttet seg av samme strømleverandør i hele 18 år i det som har vært et utmerket samarbeid i følge styreleder Svein Skageberg.

Med utallige aktører innen leveranse av strøm er det ofte vanskelig å skille klinten fra hveten. Det er både smart og gunstig å følge med på markedet i henhold til best mulig pris, men kanskje viktigere er det å finne seg en strømleverandør som byr på god kundekontakt. For gode kundeopplevelser, gode betingelser, og god pris bunner ofte i et langvarig samarbeid.

— Jeg vil si at kontakten med Ustekveikja har vært helt utmerket underveis i hele prosessen. Vi har fått svar på alle spørsmål som har blitt stilt, noe som har medført et 18-årig samarbeid, sier Svein Skageberg, styreleder i Boligsameiet Jeløy Fjordterrasse i Moss som består av to boenheter med til sammen 28 leiligheter.

Stabil strømleverandør

Han forteller at de valgte Ustekveikja som strømleverandør da sameiet ble gjort klart for innflytting i 2000, og at de opp gjennom tiden har tittet nøye på markedet for å se om andre aktører i bransjen tilbyr enda bedre betingelser og priser.

— Vi har gjort tester med jevne mellomrom, men egentlig aldri funnet grunn til å bytte strømleverandør. Det er én av de tingene vi følger godt med på, men vi har ærlig talt funnet ut at Ustekveikja er blant de aller beste på pris, og i tillegg er svært stabile, fortsetter Skageberg.

— Det har i grunn aldri vært noen problemer. Nå som vi nylig har endret målere fra felles-måler til AMS-målere har vi valgt å fortsette vårt samarbeid med Ustekveikja. Det vi har trengt av strøm har vi alltid fått, og overgangen til de nye målerne gikk smertefritt legger han til.

Nye strømmålere

Den nye AMS-måleren registrerer kontinuerlig hvor mye strøm du bruker, og rapporterer forbruket ditt minst én gang i timen. Om strømleverandøren ønsker å øke innrapporteringen i fremtiden, kan dette økes. Og med en nasjonal endring i hvordan vi leser av strømmen kan nå hver enkeltbeboer i et sameie stå fritt til å velge strømleverandør. Likevel har verken beboerne i både Sameiet Jeløy Fjordterrasse eller Sameiet Torvet 1-3, hvor Jan Snare tidligere var styreleder tenkt å skifte strømleverandør med det første.

Sameiet Torvet 1-3 i Lillestrøm består av 33 leiligheter. Bygget ble satt opp i 2005 – den gang med felles-målere. I 2017 ble de fortalt av netteier Hafslund at de skulle installere nye AMS-målere.

Behjelpelige under overgangen

Jan Snare var styreleder da prosessen pågikk, og var derfor kontaktpunktet med Ustekveikja som har levert strøm til sameiet de siste årene.

— Jeg har selv bodd i sameiet i fem år, og vi er et lite, men behagelig sameie med både pensjonister, yrkesaktive og yngre beboere. Det er ingen av disse som har kommet til meg i ettertid og sagt at de har problemer med de nye målerne, og det er heller ingen som har opplevd at strømmen er dyrere enn før. Selv har jeg ikke opplevd noen problemer, og jeg kjenner ikke til noen i vårt sameie som har byttet leverandør, sier Snare.

— Med Ustekveikja som leverandør kan jeg si at jeg ikke har hatt noen negative opplevelser. Tvert i mot har de vært meget positive i overgangen fra felles-målere til de nye AMS-målerne. Ustekveikja var veldig behjelpelige, og de håndterte overgangen ekstremt bra, avslutter den tidligere styrelederen.

Av Andreas Aguilera Myrvold, [email protected]

Next article